dimecres, 15 de febrer del 2023

Què vols, mante?

dimarts, 14 de febrer
No, no vaig a justificar per què avui, dia de Sant Valentí, eixim a dinar. El cas és que al costat de casa acaben d'obrir un gastrobar (ja hem parlat algunes vegades d'aquesta gran paraula que es refereix a un "Establiment de restauració que té com a objectiu acostar l'alta cuina a qualsevol tipus de client oferint plats de qualitat a preus assequibles.") en un local (Sant Valero, 2. Russafa) que ja ha conegut diverses propostes gastronòmiques i m'ha abellit conéixer-lo. Sembla que és del mateix propietari que Las lilas Rotisería del cantó amb Regne de València, 16 (que també ha intentat diversos suggeriments culinaris).
M'ha cridat l'atenció el nom, encara que no he pogut evitar pensar que seria l'únic que trobaria en valencià, i no m'he equivocat.
A migdia només hi ha menú del dia (13,50 €), que inclou un primer plat, un segon, una beguda i postres.


Jo, una copeta de vi (Tanguero. Finca Flichman, Argentina)
Jj, aigua amb gas


Calamar cruixent

Wantong Club sàndwitx cruixent
(ensalada de pollastre en una part i alvocat en l'altra)


(l'altra opció són raviolis casolans de carabassa)

Arròs basmati amb gambetes i verdures al wok

Broqueta de porc i verdura

(ens deixem el pollastre a l'ast)


Per a les postres, meló i pinya natural
(no pequem amb l'almívar de llet)

Toal: 13,50 € x 2

No parlen valencià.

Molt amables, però no sé jo si hi donarem una segona oportunitat.

-------------------

He llegit que a Riba-roja s'han inventat una coca, el bes visigot, i l'ofereixen durant la Festa del Dux (novembre); en l'elaboració ha intervingut Joan Clement; és un dolç fet amb farina d'ametla, forment, ou, mel, fruita fresca i escarxada que, segons la llegenda, es feu per al casament entre la hispanoromana Teodora i el dux visigot Tebdemir.
Ara volen convertir-la en el dolç típic de Sant Valentí.