dijous, 1 de desembre del 2016

Imaginació al JV


Julio Verne. Periodista José Ombuena, 5. El Pla del Real -  Tel 963 286 769

"Tapas, vinos y unas ideas alborotadas"
Una zona per on a penes em menege, però els veremers parlaven molt bé d'aquest lloc i calia conéixer-lo.
No sé d'on ve el nom: si són fans del Jules Verne, si és per la imaginació... No crec que tinga res a veure amb el restaurant de la torre Eiffel.
A la cuina, Juan Carlos Exojo (la Manxa. El Corte Inglés, Torrijos, Racó del Turia, Bocado Bar...) i a la sala, Cristina Ibáñez (El Salvador. Gestió hostalera. Racó del Túria; Paco Roig...).
Decoració senzilla, desenfadada (encara que jo sempre em pregunte com es neteja tot allò... no puc evitar-ho).

Hi ha el menú Top Cuina (25,50 €) que inclou 3 entrants, un plat principal, postres i una beguda, però compartim plats de la carta.

Detall:
Cruixent de mandioca picant amb llima verda i guacamole


Aigua amb gas (2,50 €)


Rebels de Batea 2014 DO Terra Alta
Garnatxa blanca
10 % 6 mesos en bóta de roure francés
13 % vol.
7 Magnífics. Batea, Terra Alta, Tarragona.
18 € (8,35 € Vinissimus)

Fruita blanca i de pinyol, flors, herba, cereals... Fresc.




Nuestra ensaladilla rusa (6,50 €). Presentació preciosa. A mi, m'agrada més la textura menys pastosa i notar els envinagrats, i no m'agrada la maionesa per separat; però està bona.


Brioix al vapor amb cavalla fumada i escalivada (9 €). Boníssim (llàstima que no siga fàcil de menjar amb el pa sencer, potser obert...)

Creïlles braves fumades en conserva (7,50 €). És un espectacle, encara que el fum no acaba de fumar les creïlles, que no estan en el punt de fregidet que m'agrada.





Per segona vegada ens ofereixen pa; finalment diem que sí que en volem (3 €), de sègol i d'olives



Carxofes saltades, sepietes i rovell d'ou (15,50 €). A mesura que va gelant-se està cada vegada més bo, més bo... ui, s'ha acabat!

Os de medul·la, rosbif de culatí (picaña) i albergínia fumada (16 €). Sabor massa intens per a mi. Em sent Vilma.

Per a les postres, carabassa, formatge, llima i mel d'eucaliptus (m'hauria agradat major presència de la carabassa)

Total: 42,25 € x 2

No parlen valencià

No apareix el cuiner; es nota que hi ha molta passió en cada detall. Ara, no sé si em transporta De la Terra a la Lluna...

Verema/Abreunvinito
vinowine
ojoalplato
gastronosfera