diumenge, 24 de juliol del 2016

Al sol i lluna de València

dilluns, 18 de juliol del 2016
Justetament avui que l'arquebisbe Cañisares celebrarà una missa en sufragi per Franco a la capella del Sant Calze de la Catedral (18 juliol, 80 aniversari de l'alçament nacional), decidim visitar el cementeri -acabat de restaurar i beneït el mes passat pel mateix cardenal- de l'església més antiga de la ciutat de València, Sant Joan de l'Hospital (1 €).


I ja posats,visitem també les restes de cases romanes que s'han trobat sota la catedral. Sabeu què val accedir-hi? 6 €!!! He de confessar que gràcies a una amiga d'un amic he entrat debades.


Ja sola, continue la ruta turística, que m'abellia visitar l'estret de l'Almodí, o carrer de les bruixes, on he llegit (Passejant València amb ulls curiosos) que hi ha el paviment de l'interior de l'almodí, de fa 600 anys.
La Veu
Passejant i mirant coses -no m'he pogut resistir a alguna rebaixeta- se m'ha fet molt tard. No ho faig mai, però tornant a casa decidisc entrar en aquest restaurant (abans La Mandrágora i Mi Luna de Carlo Moia)

Mi Luna. Sant Valero (Valeri?), 4. Russafa -  961 04 71 60

Primers: es pot triar entre ensalada caprese, clòtxines al vapor, formatge provolone a la plantxa amb mel i nous, carpaccio de carabasseta (crua, amb oli, llima i pebre roig; fresquet).


Segons: espaguetis amb marisc; macarrons amb 4 formatges; piadina amb salsa picant, mozzarella i ruca; lasanya; canelons amb espinacs i formatge (saladets i mal descongelats).


Postres: tiramisú, pannacotta, fruita, pastís de formatge... Molt bo.


Havia llegit a l'entrada que el menú valia 8,95 €, però no m'havia fixat en què incloïa. Demane aigua per a beure i m'estranya que em porten una botella de litre. I després resulta que em cobren 2,40 €!!!
Inclou pa -que no toque-, postres i café -que no demane-.
Total: 11,35 €

Potser per a una urgència...

No parlen valencià.