dijous, 21 de maig del 2015

50 a S'alat

dimarts 12 de maig del 2015

Ja havia dit jo que enguany tenia la vena celebradora... He volgut celebrar el meu mig segle (com sona, eh?) el mateix dia que vaig nàixer (encara que no a la mateixa hora, les 2,30 del matí -mon iaio Daniel sí que em despertà un any per felicitar-me!) i he recuperat una part de l'antiga  cutxipandi per a fer-ho; Clara no m'ha pogut dir que no, tot i que no sol fer grans celebracions al bar.
La gent que m'ha felicitat avui m'ha preguntat com em sent, si em note canviada... Jo, si no em mire a l'espill, em veig com quan era menuda i em feia molt de comboi celebrar l'aniversari, fer el berenaret amb les amiguetes, bufar els ciris, obrir els regalets...
A partir de les 20 hores comença a arribar la gent i la veritat és que em fa molt feliç el retrobament.
I què ens ha preparat Clara? Tot especial (demane perdó per la qualitat de les fotos, però estava molt marejada, jo):

- Gaspatxo de maduixa i cruixent de bacallà en potets individuals. Fresquet, saborós, abellidor...


- Galetes Gori amb formatge, tomaqueta i olivada. Un bon mosset.


- Maki d'arròs negre. Curiós.

- Coca d'espinacs, formatge de cabra i pinyons. Especial.


- Amanida de marisc en gotets individuals. També molt abellidor.


- Coca d'escalivada.

- Caramels de pasta fil·lo amb botifarra.


- Paquetets cruixents de pasta fil·lo amb sobrassada

s'alat
Moltes d'aquests coses servides amb molta gràcia per la jove Clareta.

Hi ha cerveses, refresc i vi.


Montenegro Suñer-Bibiloni  DO Binissalem
Cabernet Sauvignon i Mantonegre.
13,4 % vol

Celler Ca Sa Padrina. Sencelles, Mallorca
Andreu Suñer (biòleg i viticultor) - Jesús González (metge i enòleg)

(Aprox. 8,90 Lavinia)
Mollet Suñer-Bibiloni 2014  DO Binissalem
Moll / Premsal blanc i Chardonnay
13% vol

(Aprox. 13,40 € Lavinia)




I per a bufar el ciri, un pastís de xocolate, pera i canyella de Circa Almacén. Repostería de Autor (Cuba, 30. Russafa). I per a brindar,

Raor Brut Nature  DO Pla i Llevant
60 % parellada, 40 % Chardonnay
Vinámica. Lloseta, Mallorca
J.M.Pujol Busquets (Alta Alella: Privat) - Luis Armero (Armero, Adrover)

(Aprox. 13,95 € Ensenyat)

[El raor és un peix molt apreciat a Mallorca]
[Buscant informació sobre el cava, trobe a diariodemallorca que el cuiner Pepe Pintos usa, com Clara, la farina recuperada de blat de xeixa]


divendres, 15 de maig del 2015
I continua la festa, de nou a S'alat, amb bones amigues (unes de tota la vida -n'he trobat molt a faltar alguna- i altres més recents). De vegades ix bé, però crec que tots tenim grapats d'anècdotes d'aquell dia que se'ns va ocórrer juntar gent de diferents èpoques i situacions; un moment de dubte que passa de seguida, sé que no hi haurà problema amb les meues xiques.
Mentre esperem que vagen arribant totes, unes cerveses o refrescs i unes olivetes.

Després, algunes ens passem al vi, el Montenegro Suñer-Bibiloni  DO Binissalem.

- Amanides Camp (canonges, ruca, tomaca, fenoll, maduixes) i Mar (lletuga, tomàtiga, sardina de bóta, fenoll, avellana i oliva negra.
- Tombet (creïlla, tomaca, pimentó roig, albergínia)
- Formatge maonés
- Pamboli variat
- Coques de farina de blat de xeixa amb sardines, amb escalivada i amb calamars.


I bufaré el 50 per tercera vegada, amb un pastís de xocolate i maduixa (aquesta vegada sí que tinc foto, encara que no ixen les bengaletes de Dora)


I acabem amb uns gintònics de Xoriguer i després una misteleta a l'Ubik.

Tot un luxe, xiques. Gràcies.



2 comentaris:

Amparo ha dit...

M'encanta llegir-te, enguany quantes celebracions, ha faltat la de la familia en casa Garrofa. Felicitats neboda.

Almàssera ha dit...

I el pastís de poma, sí. Gràcies, tieta.