dimecres, 3 de juny del 2020

Primer Pepico dQ*

dimarts, 2 de juny
Com m'hauria agradat ser capaç d'escriure aquest drama que hem viscut com han fet tantes i tantes persones al meu voltant: els aforismes i les històries esbojarrades de Francesc Bayarri, la quotidianitat i la reflexió diària d'Hono, la fotografia de l'instant d'Amparo... Sergi Durbà digué ahir "adéu" als capítols del Coronavirus en el seu Costumari, amb aquestes paraules: "Vagareig dispers per un entorn que obri ja els primers badalls després de la gran perplexitat. Sempre ens quedarà la literatura, malgrat tot. I l’amor. I tots aquests jocs i entreteniments barrejats entre la pluja i el sol que ha entrat per les finestres. La felicitat entre el desastre."
I la felicitat entre el desastre és el Pepico, el primer Pepico dQ, la primera taula de restaurant dQ.

I quina taula m'han reservat? La que hi ha al costat de la porta màgica que em subjuga, em captiva, m'embadaleix...
Michelin
El que no trobem a taula és la cistelleta amb el pa, i la tomaqueta, l'allioli, l'oli, la sal i les papes que eren habituals. S'han hagut de canviar per l'esprai hidroalcohòlic. És la "nova normalitat".
Ens seveixen un panet i un plateret amb oli (1,50 € x 2)

Ai, quines ganes que Pep triara eixe vi que ens ha d'agradar tant...
Pierre-Yves Colin-Morey Bourgogne Blanc 2017 Bourgogne AOC
Chardonnay
12,5% vol.
Enòleg: Pierre-Yves Coin (amb Caroline Morey, la muller)
Pierre-Yves Colin-Morey. Chassagne-Montrachet, la Costa d'Or, Borgonya, el Franc Comtat
32 €
Nas potent. Fruita, poma, flors, cítric, mineral... Redó, molt bo.


Comencem amb les mandonguilles d'abadejo. Com no? (2,50 € x 2) (Me l'he menjada pensat en tu, Carme)
Gamba ratllada (5 € x 6)
Aladroc fregit (9 €)
Tellines (9 €) Menudetes però delicioses; literalment em xuple els dits.
"Uns salven el món, i altres mengen tellines..." (encara que no hi haurà cap foto que en done constància)
I per al final, el plat més esperat... sépia amb ceba (8,25 €). Que no em deixarien fer un curset uns mesos a la cuina del Pepico a veure si aprenia a fer-la així? Demanem més pa per a sucar-hi.
I acabem amb el detall d'un porto.
i un café (1,65 €)
Total: 50,125 € x 2
Parlen valencià.

Aquests mesos que hem passat, dinar o sopar al Pepico semblava un somni inabastable. Tot arriba, i tot i que ens queda molt per fer, algun dia tornarem a ser "normals", però "fer un Pepico" sempre serà una festa. Gràcies i ànim, mestre.
---------------------
*dQ: després de la Quarantena