dissabte, 2 de febrer del 2019

Dinar amb música?

dimecres, 30 de gener de 2019
Ja ho he dit moltes vegades: sóc una xica fàcil. Avui tenim claustre i m'he de quedar a dinar a l'institut; havia agafat una carmanyola i així dinava rapidet i aprofitava per a enllestir alguna paperassa pendent, però M. m'ha proposat eixir i no m'he fet pregar.


Bar Restaurant El Musical - Avda. País Valencià, 9 - Alaquàs - Tel 655 801 311
Hi ha un menú entre setmana (9,50 €) i un especial de cap de setmana.
A la taula, unes papes com a detall.
Tot i haver de tornar a l'institut, ens atrevim amb una copeta de vi negre.

De primer, em demane una crema de carabassa i porros

(Hi ha també guisat, ensalada...)
De segon, mandonguilles de lluç i sépia, amb creïlles i tomaca.
(Les altres opcions són arròs amb panses, llibret de pernil i formatge (cordon bleu o san jacobo)...

Per a les postres hi ha diversos pastissos i flams, però també fruita; jo, mandarina.
El tallat també està inclòs en el preu del menú.

Una bona opció per a un dinaret de treball, però música, no n'hem escoltat.
Parlen valencià.
---------------------
 dimecres, 27 de març
Jo m'atrevisc amb una copeta de vi, però em quede sola; C. beu aigua.
Em fa molta gràcia que al Musical el vi siga "batuta".


Batuta Tempranillo 2018 VT Castella
Tempranillo
12,5% vol.
Vinícola de Castilla, Manzanares, Ciudad Real
Aprox. 3 €






Em deixen demanar-me dos primers
Gaspatxo andalús

I ensalada amb salmó i mozzarella

(De primer també hi havia arròs al forn amb llonganissa i panses. De segon, no recorde: tonyina, alguna cosa de carn...)
Per a les postres, iogurt amb melmelada de nabius (també hi ha flam de café, pastís de formatge, poma o plàtan). I café.

Total: 9,50 € x 2

Servei atent i ràpid.
Parlen valencià
--------------------------------
dimecres, 3 d'abril
A la piedra. Miguel Adlert Noguerol, 10 - Alaquàs - 961 09 99 66

Com m'agrada dinar de pressa i malament! Com que tenim poc temps, anem a un baret que hi ha prop de l'institut on treballa un exalumne. No volem demanar tot el menú, i ens deixen demanar un plat.
Jo demane una ensalada amb creïlla i sèpia. Carme crec que un guisadet. Ja ho teníem bé, i anàvem bé de temps, però el xic s'entesta a posar-nos unes postres; damunt tarden molt a servir-les perquè s'havien de preparar i al final quasi se'ns fa tard.
Total: 7,50 € x 2
No parlen valencià

No, no parlen valencià tot i estar al carrer que duu el nom d'aquell escriptor, inseparable de Xavier Casp, militant d'Acció Nacionalista Valenciana, fundador de l'editorial Torre i de la revista Esclat; també fou de la directiva de Lo Rat Penat, s'enfrontà amb Fuster i participà en l'elaboració de les Normes del Puig.

---------------------------
dimecres, 10 d'abril
Mesón Manchego Jesús. Miquel Adlert Noguerol, 10 - Alaquàs - 654 312 354

Un altre dimecres que ens hem de quedar a dinar i tenim poc de temps; canviem de lloc.
Veiem un senyor a taula que s'està menjant una sopeta i decidim copiar-nos-en, però resulta que és un veí i li fan el dinar de la casa, però no l'ofereixen als clients.
Jo em demane unes verduretes a la planxa (9 €)

Carme, pit de pollastre amb verdures (7,50 €)
Aigua gran  (1,60 €)

Tampoc parlen valencià
----------------------------
dimecres, 8 de maig
Bar Restaurant El Musical
Aigua clara per a beure, que hi ha molta faena.
De primer, una ensalada amb salmó i poma

De segon, ous remenats amb bacallà
(No es pot menjar. em diuen que el bacallà és així. Però s'ofereixen a portar-me un altre plat. Demane bajoqueta amb tomaca -sense l'ou que duia).
No menge postres. Sí un tallat
Total: 9,50 x 2 + 7,50 (mig menú)
Ens regalen una botella d'aigua per a endur-nos.

dimecres, 15 de maig
Últim dia de Seminari.
Bar Restaurant El Musical
Avui també toca aigua
De primer, salmorejo. Bo

De segon, salmó (tallat finet i massa fet)

No sé per què, demane pastís de formatge. No em calia.
I un tallat.
9,50 € x 2