dissabte, 22 de juny del 2013

Setmaneta de treball

dijous, 13 de juny
Dia llarg, tot el dia a les PAU. Havia d'anar a dinar a cals pares, però al final m'he de quedar a la Vella de la Politècnica. I ves per on, sorpresa agradable: bon dinar i bona companyia.

  Ni se m'haguera acudit demanar vi quan havíem de tornar a la faena a les 15,15 h., però no m'hi he sabut resistir; el presi demana un vinet decent i ens trauen un Borsao, beneït pel gurú Parker  “possiblement, el millor vi negre del món per la seua relació qualitat-preu. Un vi increïble”.  90 punts.

Borsao Tinto Selección 2011 DO Campo de Borja
85 % garnatxa, 10 % tempranillo, 5 % sirà
Bodegas Borsao. Borja, Saragossa.
Enòleg: José Luís Chueca
aprox 3,60 - 4,50 €

Jovenet, fruita roja madura, prunes dolcetes, llaminer... agradable.

verema

Curiós joc de paraules. A algú li crida l'atenció l'anell que porte i... uei, tinc el nom del vi al cap i no puc recordar el dissenyador... Borsao... Berao, per favor... Joaquín Berao! Borsao-Berao


He de confessar que el menú no era el dels estudiants (4,50 €), sinó el del "reservat" de professors. Unes picadetes centrals per a compartir fantàstiques: un plat de moixama, anxova, abadejo i salmó marinats amb oli i tomaqueta, un d'ous remenats amb espàrrecs i torradetes i un de xampinyons a la planxa farcidets.
Com a plat principal es pot triar entre corder guisat, lluç a la planxa i arròs de peix; jo trie l'arròs i crec que no ha estat la millor opció.
I per a les postres, fruita, gelat... La pinya natural està molt bona.
Cafenet (que al reservat no és millor que a la cafeteria) i a seguir treballant.

Gràcies, J.C.

I damunt, un regalet inesperat,
Dominio de Los Pinos Tinto Barrica 2010   DO València
Tempranillo, sirà i cabernet sauvignon
4 mesos en bóta de roure francés i americà
Vi ecològic
Bodegas Los Pinos. Fontanars dels Alforins
Enòleg: Jean Natolí
(Gold Challenge Millésime Bio 2012)
(Silver Decanter 2011)
Aprox. 6,95 € - 9,80 €
 verema

Novament, gràcies.




dilluns, 17 de juny
Bar del Mercat d'Alaquàs

I un altre dia llaaarg d'avaluacions, sort que el nostre Paco ens alegra l'hora de dinar (encara que els meus estimadíssims companys avui m'han deixat "sola"). Ens ofereix 3 primers plats i 3 segons i tots ben abellidors: ensalades diferents, alguna cosa de carn, alguna cosa de peix, algun arrosset...
Jo trie una ensaladeta amb llangostinets


uns aladrocs fregidets amb tempura de verdures


Tot tan ben posadet al plat!

I una talladeta de meló d'Alger ben fresquet. (També té pastís de carabassa, flam, mousse de llima...)

Aigua (si vols vi, cervesa o refresc, també), pa, bon tracte i en valencià. Mmmmm. 8 €