dilluns, 7 de gener del 2019

Enviscada al Matarranya

dimecres, 2 de gener de 2019

Una setmana estranya: per la finestra veia un núvols que em cridaven l'atenció, travessats per una llum encisadora; pensava que era cosa de la màgia de les vacances. Dimarts a la nit em vaig gitar amb un neguit que no sabria explicar i dimecres al matí algú em despertava mussitant-me a l'orella paraules que no comprenia... eren els Reixos, i em deien que agafara una muda, que em portaven a la Torre del Visco. No podia ser, estava somiant. El cas és que em vaig vestir ràpidament, vaig agafar poca cosa, vaig pujar al camell i al migdia estava a l'hotel dels meus somnis! Una rebuda ben cordial, en català, i una visita guiada per les instal·lacions. Quina habitació m'hauria estat concedida? La doble clàssica del porxe. Si enguany m'haguera portat millor m'haurien atorgat una doble superior? O la suite? No, no, no em queixe, a quin sant? Ací no hi havia núvols, el dia és preciós, assolellat... per favor, que ningú em desperte.

La Torre del Visco. A-1414, Km 19, 44587 Fondespatla, Terol - 978 76 90 15

Sembla que Piers Dutton (va morir en 2013) i Jemma Markham, britànics, es dedicaven al món editorial i tenien una llibreria a Madrid, però en 1993 descobriren a Fondespatla un mas del segle XIX amb una torre del XV i el convertiren, després de dos anys d'obres, en un hotel de luxe (Relais et Chateaux), on se celebren moltes activitats culturals, gastronòmiques i enològiques. Hi ha una biblioteca amb centenars de llibres, sala amb piano, sales amb butaques i llar; restaurant; celler on pots entrar quan vulgues i servir-te tu mateix (només ho has d'anotar en un paperet); jardins, terrasses...
El visco és com diuen en la zona al visc (o vesc), en castellà "muérdago blanco", que també s'utilitza per a caçar pardalets.
Ens hi hem quedat a dinar

Clota Paraje Excepcional 2015 IGP Baix Aragó
50% Garnatxa Peluda, 20%, Merlot, 20%, Cabernet Sauvignon, 10% TempraniIlo
15 mesos en roure francés i americà 70% nou, 30% usat
14,5% vol.
Mas de Torubio, Cretas, Terol
25 € (Aprox. 12,95-15,95 €)





Detall: pa casolà de romer (tan bo que repetirem), galletes Oreo d'oliva negra amb mantega d'anxova, oli d'arbequina i empeltre Torre del Visco

Terrina de foie amb codonyat (19 €)

Jo, verdures i crema de verdures de l'Hort del Visco (18 €). Quina aroma!

Jj, paletilla de cabrit (26 €)

Per a les postres, post de formatges (12 €)

Aigua amb gas Torre del Visco (2,50 €)
Café, 2,10 €
Total: 52,30 € x 2

L'última copeta de vi i el café, amb torronets, els prenem al sofà de la terrassa, cara a la vall del Tastavins

El desdejuni l'endemà també es memorable, servit en la mateixa cuina -si vols-: sucs naturals de taronja i de llima, café amb llet, pa torrat, llonganissa seca, pernil, formatge, ous, coca de llanda amb anous, iogurt, melmelades casolanes... tot el que vulgues demanar. Tan fantàstic que ja no dinem.

Des de l'hotel es poden fer moltes excursions a peu, nosaltres fem un passeget al salt de la Portellada

------------------
I ara l'altra cara de la moneda: com pot algú triar, per a obrir un restaurant, "un marc incomparable", vora el riu Matarranya, de cara al pont de pedra i el portal de Sant Roc, i després oferir un menjar deplorable? No ho entenc.

La Charradeta. "Calidad a Buen Precio", diuen. Plaça Autonomia d'Aragó, 1


Peña Lagaya IGP Baix Aragó
Garnatxa
12 mesos en roure americà
13,5% vol.
Sociedad Cooperativa del Campo, Valderrobres
una copa, 1,80 € (Aprox. 2,5 € 75 cl)

I aigua



Empanadetes morellanes de bolets (1,50 € x2).

Pernil amb ou fregit i creïlles (5,50 €).

Creïlles braves Charradeta: de mala qualitat, mal fregides, recalfades... (5 €)

Total: 8,20 € x 2
No parlen català
----------------------
També fem un passeget per Morella i berenem un xocolate o café amb llet sota el porxe de la pastisseria Els Porxes.
Jo no em puc resistir a un flaó de Casa Gorreta.