diumenge, 5 de juny del 2016

De Ricardo a Richard...

Carrer de Pinzón, 9. Barri del Carme. - 963 92 31 13


Xe, no tinc remei. Feia mooolt de temps que volia vindre a aquest "bar de tota la vida", però tot i que me'n parlaven bé ningú no m'hi acompanyava. Va i llig a "Valencia en 5 platos y 48 horas" que unes de les millors creïlles braves són les del bar Ricardo. Tire mà dels contactes necessaris i de seguida ja tinc la gestió feta: dijous a les 21h.
La cara del Richard és una ganyota mal disimulada quan li demanem les creïlles, i és que ells "treballen el producte fresc". Glups, menut embolic no m'he fet amb el Richard-Ricardo!!! En fi, aquest ja el tinc, ara em falta l'altre.
Lloc menudet i familiar, sense cap encant especial.

Detall: una oliveta i un llomet de seitó per persona.

Alguns comencen amb cervesa i algunes esperem al vi. No hi ha carta, es canten els vins: "valencianos, Ribera del Duero, riojitas..."
En triem un que te 91 punts Parker, clar (deu funcionar molt bé això!)

Tarima Hill 2013 DO Alacant
Monastrell
14 mesos en bóta de roure francés
15 % vol.
Bodegas Volver. Jorge Ordóñez.
Enòleg: Rafael Cañizares
[Paso a paso, Tarima, Triga, Wrongo Dongo]
Aprox 10,20 € (Vinissimus)




Després de la clavada de pota de les creïlles, tot em sembla bé. No hi ha carta i per tant no sabem el preu de res:

- Ensalada russa (el Richard hi insisteix molt en aquest plat; està bona, però no entrarà a "la llista")


- Mandonguilles d'abadejo. Casolanes. Bones


- Calamarsons. Un dels millors que he tastat mai. Que bons! Ens hi suquem tot el pa.


- Tellines. No sé d'on són aquestes, perquè el marisqueig de la rossellona (chirla) i de la tellina està prohibit a València; però estan bones.


- Carxofa torrada

- Calamar. Un poquet duret.

- I encara demanem al final uns escamarlans amb pernil.


- I acabem compartint un gelat de torró i una mousse de xocolate.

27,70 € x 5 (no ens donen el compte, ens diuen el total i fins i tot el divideixen ells entre 5)

No parlen valencià

"Richard, el mejor bar de Valencia"

Verema