diumenge, 11 de gener del 2015

La tastaolletes

divendres, 9 de gener del 2015 (primer dimecres de mes)


La tastaolletes. Cuina vegetariana creativa.
Salvador Giner, 6. Barri del Carme - 963 92 18 62
(El barri del Carme se situa entre la muralla àrab del XI i la muralla del XIV i aquest carrer està entre la placeta de Na Jordana i la del Portal Nou -antiga porta de Sant Josep-; pertanyia al denominat barri del Partit, on hi havia prostitució reglamentada que era coneguda en tota la Mediterrània).
[Una altra curiositat, Salvador Giner fou el compositor del poema simfònic "Es xopà hasta la Moma" (goear)]

No tinc voluntat, la mitja dieta no m'ha durat ni dos dies. En fi, farem com-si i anirem a un vegetarià, on solíem quedar fa anys.
Sou tastaolletes? En coneixeu al significat? No, no es refereix al menjar (aquesta seria una bona professió, no?), sinó a aquella persona que comença moltes coses i no en segueix cap.

Mentre espere, demane una cerveseta i m'assec fora, que encara que no hi ha solet fa bona temperatura.

Hi ha carta i menú del dia (12 €). Triem el menú, que té dues opcions per al primer i segon plats i tres per a les postres.

Primer:
-Ensalada d'espinacs, carabasseta, parmesà, tomaca i vinagreta. Boníssima.

(-Crema de carabassa, carlota i taronja)

Segon:
-Paella d'arròs integral amb carxofa, espàrrecs, coliflor i bajoqueta. L'arròs està saborosíssim i està en el seu punt.

-Lasanya florentina amb gírgola de card, xampinyó i porro.
Amb aquest plat ens ha passat una cosa que jo no havia vist mai: trauen un plat de lasanya a taula, i quan ja l'hem tingut amb nosaltres, li hem fet la foto i la festa de la bona traça que feia, i estem a punt a punt de clavar-hi la forqueta... vénen, ens diuen que s'han equivocat i ens el canvien per un altre bastant més esquifidet -el del menú, clar-; demanen moltes disculpes, això sí. Jo estic tan al·lucinada que no mire la cara del nou receptor del plat, però no vull ni imaginar que sóc jo la que m'adone que em porten un plat que ha estat en una altra taula...



Postres
-Pastís de plàtan amb coco
-Pastís de pera o poma (en aquest cas, de pera), amb civada, llima i crema. Diferent.


(-Llesca amb ou de polenta amb fruites del bosc)

(En cada plat s'indica si és vegà i sense gluten)
Cervesa (2 € x 4); 2 tallats
Total: 44 € 3 pers. (14,70 € pers.)

No hi ha grans sorpreses, però s'hi menja bé. Recomanable.

Parlen valencià. (Seré un poc mala: la que s'equivoca de plat, no)

I després, per a començar bé l'any, ens n'anem a casa d'Isabel a fer-nos el gintònic. Encara fa solet a la terrassa i s'hi està ben rebé. I què triarem dels botànics? El primer, amb cumquat (Fortunella japonica, com una tarongeta menuda allargadeta), i el segon, ja dins, amb regaléssia. Els gintònics, bons; la xarrada i les rises... insuperables.
catalogomoda