dijous, 23 d’abril del 2015

Somriure a Mood Food

dimarts, 21 d'abril del 2015
Pintor Salvador Abril, 7. Russafa - 961 050 269

Sí, ja fa mesos que el primer dimecres d'abril és una entelèquia, però el dinaret no es perd.


Què és això del Mood Food? He llegit que és el menjar i/o cuina de la felicitat i el bon humor i he trobat la referència del llibre Mood Food. La cocina de la felicidad. A mi, la veritat, és que menjar ja em fa feliç, i si és en bona companyia...

Tenia aquest restaurant en la "llista de pendents" des que l'havia vist a l'article "5 sitios para comer por menos de 15 euros en Valencia", al carrer Comèdies -sembla que un local molt menudet-, però fa uns dies el vaig veure a Russafa, on hi havia l'Appetite (Llàstima!) -un local més gran-. El propietari i cap de cuina és Carlos Ruiz, que començà al centre de Turisme de València i ha treballat a Londres i a València (Oceanogràfic, Mulandhara, Samsha...) . "Yo soy Mood Food y no puedo estar en dos sitios a la vez" em diu quan li pregunte si s'han traslladat o si n'hi ha dos locals...

L'entrada té una màgia que no sabria explicar molt bé: la façana és negra, amb tocs verds, i del portal a la porta l'espai és verd, t'engul, i a mi m'ha tret el somriure sense saber per què...
Una vegada dins, al fons destaca la cuina, oberta, amb el rètol de Soul kitchen (Pel·lícula alemanya, 2009, Fatih Akin).

S'ofereix carta, un menú de sis plats (28 €), un de vuit (35 €) i el menú del dia, amb dos plats i postres (12,50 €).
Les xiques m'esperen amb una cerveseta i jo no me la vull perdre quan hi arribe. Despres alguna repetira i altres demanarem una copa de vi (2,50 €).


L'alcalatén 2013  IGP Castelló
Tempranillo, cabernet Sauvignon
13 % vol.
Bodega les Useres. Les Useres, Castelló

[A l'etiqueta hi ha la imatge d'una palput i ens diu que, segons la llegenda, el cant insistent d'aquest ocell vaticina una bona verema. Està tot en espanyol, però no parla de 'abubilla'. A la contraetiqueta, en espanyol i anglés, ens diu que l'au passa dues vegades per la comarca i que, quan ve d'Àfrica, porta el bon oratge.]

Fruita roja, balsàmic; entrada àcida, poc amable.

- (A triar entre dos plats) Ensalada Mood Food amb sardina fumada, brots verds, tomaquetes, algues i vinagreta de soja i gingebre.
- Fideuà amb sepietes i carxofes (podia ser també arròs).


Quan ens pregunten com ha estat tot, diem que ens ha agradat molt però que trobem, en conjunt, un dinar escàs. La xica que ens atén, sense perdre el somriure, diu que passarà l'apreciació a cuina i, efectivament, a les postres ve el cap de cuina, que s'interessa per la nostra opinió i ens diu que ens ha posat una ració ben generosa al dolç.

Tiramisú i Núvol de formatge amb fruites roges i seques. Molt bones (però jo no m'he pogut acabar el núvol; no sé com s'ho prendran...).


A més a més, ens conviden al café.

Tornaré un altre dia per menjar a la carta, tot sembla atractiu, i no em perdré el cebiche.

No parlen valencià.

cuandosalimosdecasa  (i 2)