diumenge, 9 de novembre del 2014

Qui no pregunta, no sap: 14 de setembre


dijous, 6 de novembre del 2014 (primer "dimecres" de mes)
Plaça del Pilar, 7 - 649 447 249

Pel setembre ja vam anar a aquest curiós restaurant i jo pensava que no tenia nom: a la porta sols hi ha un quadret amb el que seria un menú model. Però és que no anàvem amb Amparo, i com que qui no pregunta, no sap, ara ja sabem que sí que té nom: 14 d'abril. Caram, que calladet ho tenien!
I tenen pàgina web i tot.
recetin.com
Hem aconseguit taula gràcies que algú havia anul·lat la seua reserva. Sols obri els dijous, hi ha quatre taules i ho té ple. Esperanza ho té clar, eixes són les taules que pot atendre (l'ajuda un xic). També fa dinars i sopars concertats. Si li dones la teua adreça de correu electrònic, cada dimarts t'envia el menú que ha pensat després d'anar al mercat. Sense begudes ni café, 12 €.

Les taules són altes, amb tamborets (hi deu haver algun motiu, encara que no preguntem; jo preferisc cadires amb respatler i deixar els peus a terra); aquesta vegada, això sí, les estovalles són blanques, llueixen molt més.

Les meus xiques són més de cervesa i com que jo no pregunte si hi ha vi en copes, em quede sense saber-ho i sense vi.  (Ara veig en el compte que ens ha cobrat sols 4 cerveses -n'eren 5- x 1,50 €)

Detall: crema de carabassa amb bombó de botifarra. Bon començament

-Milfulls de mango i foie. Original


-Galta de bou amb carabassa a la planxa. Tendríssima, molt bona. (Ui, ara m'adone que no hi he fet foto!)

-Carxofes amb vieires, amb suquet de gambes. Molt tendres, exquisides.

-Peix del dia -daurada salvatge- amb risotto d'herbes fresques. El peix, saborosíssim, al punt. Sóc incapaç de notar totes les herbes que té (Esperanza ens les ha dites però la meua memòria...); bo.


-Tiramisú napolità. Llàstima de final... la crema, líquida, i un poquet massa dolça. Esperanza es defensa que el fa amb una recepta autènticament napolitana. (Nàpols és una de les moltes ciutats que tinc pendent de visitar -però no per comprovar-ho, eh? De tota manera no hi deu haver una única recepta per a fer el tiramisú, postres relativament modernes de la regió del Vèneto)

Cafés i tallat
Total: 43,90 € (3 persones; 15 € pers.)

Esperanza és tota amabilitat, vol que t'hi sentes còmode; si veu que algun plat t'interessa et conta com l'ha fet i fins i tot et dóna algun truquet. Em deixa al·lucinada que es recorde de l'altra vegada que hi aní!!!
No sé com s'ho fa per traure el menú a 12 € amb tota la qualitat i l'elaboració que ofereix.

No parlen valencià, però és un lloc molt recomanable.