dimarts, 26 de juny del 2012

Etiquetes apostrofades

Quina és la funció de l'etiqueta en una botella de vi? Complir una obligació? Donar-ne informació? Ser original? Cridar l'atenció? ...
Havíeu pensat alguna vegada que l'apòstrof del català poguera dificultar-ne la comprensió?

Llegiu uns articles interessants sobre la polèmica:

vadevi.cat
"La triste historia de la etiqueta española (I)  i  (II) ", José Peñín
"Etiquetaje universal", divendres al vespre, Xavier Pérez

Xavier Pérez ens posa nombrosos exemples d'etiquetes de grans dissenyadors:
"-el mítico diseño de Josep Maria Civit (Taula de Disseny) de finales de los 70 para los primeros productos del Cava Raventós i Blanc
-otro de los integrantes de Taula de Disseny, Xavier Bas, creador de etiquetas de vino magistrales, ya no por la calidad del diseño sino por la importancia de los bodegueros que confiaron en él como Tomás Cuisiné, Raventós i Blanc o Alvaro Palacios
-Fernando Gutiérrez, creador del estudio barcelonés 'Gráfica', más tarde con estudio propio en Londres, en donde creó obras maestras como la etiqueta del Dehesa Gago, de la Compañia de Vinos Telmo Rodríguez, siendo todos ellos y otros muchos, piezas fundamentales en la evolución de esta (antaño humilde) disciplina del diseño.
-Estudios de diseño gráfico catalanes como Salvatore Adducci, Dorian, Lluis Serra, (Laus de oro 2009, con la linea gráfica de las Bodegues La Vinyeta), Joan Josep Bertran, Estudio Atipus, (Laus de Oro 2011 con la etiqueta para el Mas Roig), Bendita Gloria (Laus de oro tambien 2011, con las etiquetas de Casa Mariol) Macabeus, Rosa Lázaro
-estudios de otras zonas de España como Moruba, Spanish White Guerrilla o el valenciano Daniel Nebot



La referència històrica, el punt de no retorn en el disseny d'etiquetes
Josep Maria Civit

«A Catalunya les etiquetes de vi les fem millor que ningú»