dimarts, 17 de juny del 2014

El Cierzo


Mossèn Fenollar, 2-4  Patraix   963 423 267
dimarts, 10 de juny
Si entreu a Verema-Abreunvinito, no cal que continueu llegint aquesta entrada, perquè teniu el sopar i el restaurant descrits a la perfecció, però bé, jo hi he de deixar constància, que ja he agafat el fil...

Hi arribe l'última i els altres ja han anat fent camí amb unes papes casolanes amb un poc de pernil i unes cervesetes. A la sensació desagradable que t'estiguen esperant, s'uneix la d'entrar a un lloc quasi buit, em fa llàstima, però m'han dit que al migdia sempre ho tenen ple, i a més a més el somriure amb què em reben fa que tot passe i l'univers es reduïsca a l'harmonia de la nostra taula, i ho millorem més encara amb una copeta...


Impromtu 2012 DO Utiel-Requena
Sauvignon blanc
13 % vol.
Bodegas Hispano-Suizas. El Pontón, Requena
Enòleg: Pablo Ossorio
(18,50 € Vinissimus)

Fruita blanca, un punt torrat i mineral. Molt elegant i agradable.




Entrants per a compartir:
-Cecina de Lleó. Intensa
-Polp a la barbacoa sobre llit de creïlla bullida. En el seu punt (potser un poc massa blanet i tot) i amb un sabor de la brasa molt bo.

-Carxofes amb tòfona blanca i llesca de pernil cruixent. Destaca la grandària i la textura de les carxofes. Crec que estan farcides de bolets i una beixamel amb formatge fos.


Els panets, d'oli, estan molt saborosos, el mal és que te'ls menjaries a mos redó, sense necessitat d'acompanyar res...

Verema
Plat principal:
Les xiques triem peix,  pagre a la planxa. El plat, molt bonic, però el peix para un poc sec.



Els xics trien carn, mitjana (chuletón) de vedella de sis anys. Encara que no és el meu plat, em deixen tastar-la, està en el seu punt, i ben saborosa. Servida amb creïlles fregides i pimentons de Padrón.

Com a homenatge a l'altra vegada que estiguí ací, on vaig riure fins a perdre les formes, demanem

200 Monjes Reserva 2006 DOCa Rioja
85 % tempranillo, 10 % graciano i 5 % garnatxa/mazuelo
20 mesos en bóta de roure francés i americà
13,5 % vol.
Bodegas Vinícola Real. Albelda de Iregua, La Rioja
Enòleg: Miguel Ángel Rodríguez
Aprox. 40 € (32,90 € Vinissimus)
Fruita madura, fusta església, espècies, regaléssia, terra. Al principi em falta un poc de gràcia que li vaig trobant a poquet a poquet.


Per si és poc, compartim
-Un plateret de formatge manxego amb melmelada de roses
-Un tiramisú. Bo, però trobe a faltar el xocolate amarg i l'amaretto que tant m'agraden.
-Un sorbet de llima de Gandia i mandarina de Sóller confitada amb espuma de cava.


-Un caneló de taronja cruixent farcit de merengada, salsa de café i teula de xocolate blanc al pebre rosa

I encara un altre detall, que no demanem,
Marina espumante DO Alacant
Moscatell d'Alexandria

Bodegas Bocopa. Petrer, Alacant
"Una deliciosa y sorprendente elección para aquellos aficionados al vino que quieren probar algo diferente, y cómo no, para aquellos no tan avanzados en el mundo del vino que desean iniciarse." Què més es pot dir?
Una altra frase antológica: "¿Qué tienen estos espumantes que gustan tanto a las mujeres?
Floral, dolcet.
Aprox. 5,30 (Alforins)

És un lloc poc alegre, clàssic, però s'hi menja bé, i amb aquesta companyia...
Gràcies, Miguel.