diumenge, 22 de maig del 2022

Llàstima que acaba de passar el meu aniversari i ara m'hauré de regalar jo el llibre. 
He escoltat l'autora avui en la ràdio; ens ha fet el favor de no titular-lo amb la fotuda parauleta "esmorzaret", i li ho agraïsc. 
Ara està molt de moda, però sí, els de poble tenim ben present la importància de l'hora d'esmorzar, al bar, amb cacaus i tramussos a taula; jo diria que al meu record només hi ha hòmens. Ja he comentat alguna vegada el record que tinc del femater, que en plena replega del fem aparcava el carro a la porta del bar de l'estació a l'hora de l'esmorzar.
L'esmorzar d'escola era una altra cosa, però també m'agradava. Quan comencí a treballar en Conselleria no entenia allò del salir a desayunar dels funcionaris. I què em dieu d'allò del almuerzo de trabajo? Una cosa és DESDEJUNAR; una altra, ESMORZAR, i una altra, DINAR!

La Guia dels Esmorzars, d'Aina Gilabert, "és un llibre il·lustrat que recull 100 bars i restaurants de la Comunitat Valenciana amb la intenció de donar a conéixer la seua cultura, en especial, l’esmorzar popular. Descobriràs les diferents tradicions d’un esmorzar clàssic i el perquè els valencians/nes tenen aquesta menjada com un ritual. En definitiva, et facilitaré tot l’essencial per poder gaudir d’un autèntic esmorzar, t’apuntes?"