dissabte, 12 de desembre del 2020

Les dones mengen paella de fetge de bou?

"Una paella de Western". Kike Parra Veïnat (Guia Hedonista)

Ja vos he parlat moltes vegades de la paella de fetge de bou. Sí, com he llegit en aquest article, molta gent de l'horta no l'ha tastada mai i fins i tot no n'han sentit parlar. També m'ha fet gràcia que quan el periodista pregunta per ella, una dona li contesta: "és un dinar d'homes". Efectivament, jo escoltava a mon pare com contava (poc) sobre les paelles que cuinava amb els amigots. Molt li haguí de pregar perquè la fera a casa, però ho vaig aconseguir, un dia memorable amb companys i companyes: fetge, lleterola, rellomello, endívia, cigrons, arròs; picanteta, caldoseta... que bona! El meu cosí Javier, en una altra vida, també la cuinava. Un dels llocs més coneguts en la zona per menjar-ne és l'hotel Estela (Tavernes Blanques), encara que jo no hi he anat mai, i a Ca Pepico (Roca, Meliana) te'n fan si l'encomanes. La de l'article la prepara Voro Monrós a l'alqueria Planta i Cull (Alboraia)