dimarts, 20 d’octubre del 2020

La calamarona de l'Eixample

dimarts, 20 d'octubre
Després de més de set mesos, hem tornat a viure a Russafa; avui no dinarem en el balcó cara a la mar, però improvisem i eixim a dinar fora, a una terrassa, això sí.
La Chipirona. Mestre Gozalbo*, 29. La Gran Via, L'Eixample - 640 116 024 
Demane un vinet (3 €) mentre espere a Jj, i no em trauen ni unes olivetes ni res, així que em descarregue la carta per a demanar alguna tapeta; em decidisc per una croqueta i una anxova, però em diuen que avui només hi ha el Menú del dia (16,50 €), que inclou les croquetes; demane alguna coseta per acompanyar el vi, però sembla que no ens entenem, i em trauen la croqueta tigre (3 €)
Aigua amb gas Perrier (3,50 €)
- Entrants
Ensalada fumada amb albergínia, feta i tomaca adobada amb alfàbega, alvocat i vinagreta de fruites seques.
Llesca de pa amb sardina, tomaca i parmesà

Croqueta de mar amb carranc, gamba i emulsió de kimchi (repetim croqueta; no passa res, està molt bona)

-Plat principal: arròs melós de mar amb gamba i calamar
(Es podia triar entre quatre plats: arròs amb cansalada, croquetes amb bolets i foie,  caldereta de marisc)

-Postres: milfulls de fruita de la passió i tiramisú Chipirona
(Ens assabentem pel cambrer, que el milfulls a Veneçuela seria una torrija de parchita)

Total: 21,25 € x 2
No hi ha res excepcional, però tot està bo, el servei és molt amable i s'hi està bé. Recomanable.

No parlen valencià (però com que jo m'he adreçat a ells en valencià em desitgen "bon profit" amb un accent italià molt graciós)

--------------
*Carrer dedicat des de 1922 a Enrique Gozalbo Casanova (Poble Nou de la Mar, 1849 - València, 1930), mestre a Sueca, València i Jaén, i director d'una Escola Nacional Graduada situada al carrer Ciril Amorós (1910). Preocupat per la renovació pedagògica, publicà el llibre El Ciclico. Método racional de lectura.