diumenge, 5 de maig del 2013

Deartys

Illes Canàries, 181 -  960 611 694 / 717 161 104

dissabte, 4 de maig
A la pàgina web, "Deartys, Tapas de autor a precios asequibles". A l'entrada, "gastrobar deartys". Supose que si vols entrar al mercat, has d'usar determinades denominacions.
M'havien dit que buscara aquest restaurant a la xarxa i, clar, com l'havia de trobar? Jo buscava "The artist", hahaha.
Comencem malament, quan telefone per a reservar, no entenen el valencià (ja m'imagine que l'ús al restaurant o a la carta...). I continuem malament: en entrar, l'ambient és bastant irrespirable, sembla un rostidor; no sabem si no funciona l'extractor o és sempre així.
Eduardo Martínez Villegas, d'origen basc, obrí a València el restaurant Biscaia (1978-84) i ha estat cap de cuina a Askua durant molts anys. L'any passat obrí Deartys. Ell està a la cuina -amb una ajundanta-, i la dona a la sala (canvia coberts per a cada plat, sí, però no se li escapa un mínim somriure).
Quan ens donen la carta, ens diuen que en un moment ens llegiran les suggerències del dia; en són tantes que sóc incapaç de retindre-les; i molts plats de la carta no estaran avui; un poc de mareig, la veritat.

La carta de vins està dividida en negres-blancs-escumosos; DO espanyols-estrangers i criança-reserva. Bons preus.

ERRE PUNTO 2012 DO Rioja
Maceració carbònica (no ho indica a la carta)
Remírez de Ganuza. Samaniego, Àlaba
Enòleg: Fernando Remírez de Ganuza
90 % tempranillo, 5 % garnatxa, 5 % viura, malvasia
16 € (Vinissimus  11,30 €)

El trie perquè em fa gràcia que porte les varietats blanques (no posa el percentatge), però no m'agrada la maceració carbònica i em sembla un vi de broma.

Decidim demanar platerets per a compartir:
-Ensalada de tomaca, ventresca de tonyina, anxoves (excessivament salades) i paté d'olives negres.     6,60 €
-Calamarsons amb ceba i gambetes (a la carta eren amb mango i m'havien fet gràcia, però avui els han canviat per aquests). Molt bons.   3,30 € x 2
-Lleterola amb espàrrecs de marge. Molt tendreta i saborosa.   14 €


-Creïlles braves Deartys. A mi, m'agraden rostidetes per fora.  4,95 €


-Bistec tàrtar. Se suposa que és el plat estrella, però no ens ho sembla, i està excessivament oliós.  Acompanyat de creïlles fregides (que estan blanetes, no rostidetes).   13,20 €

No demanem postres, solament un café (1,32 €)
Pa: 1,65 €; aigua: 1,65 €
Total: 65,97 € (2 pers; 33 € pers.)
Supose que sóc injusta, però no crec que hi torne (I va i llig a Verema que "se'ls veu bones persones". I...?)